Saturday

From Wardina Safiyyah OfficialPage -- FaceBook

"Orang yang suka mencaci, bergossip, mencari kesalahan orang dan memburukkan orang lain itu SAKIT jiwa mereka..tapi mereka tidak sedar. Yang tersedar tu boleh selamatkan lagi...jadi nasihat saya selamatkanlah diri anda dari terus berada di lubang yang jahil tanpa cahaya. Nak jadi baik, berkawan dan berkatalah yang baik...baca benda-benda baik. :)"
"Andai kata kita sibuk cari salah diri kita sendiri & berusaha memperbaikinya, tak ada masa nak jumpa & tgk pun salah orng lain. Tapi, bkn bermakna kita tak boleh menegur dgn penuh kasih, tanda sayang. Bkn dgn niat nak mencari kesalahan/mengutuk, ada beza tu.Ada orng siang mlm bergossip mengutuk orng lain, mcmana perasaan jiwa mereka? Kasihan. Smg mrk diberi sinar untk berkata yg baik & lihat perbezaan dlm jiwa mereka"
"sekali lagi saya berharap kita semua disini berhemah dan beradab... ini bukan forum cacian dan tempat menghina orang lain. Andai kata tak setuju dgn pandangan saya atau rakan lain, itu adalah lumrah...kerana kita dibesarkan dgn pemahaman dan pengalaman berbeza. Marilah orang2 Melayu, bangkit dari kesempitan pemikiran."
"you know studying traditional societies made me wish i lived in the era...makan grow sendiri, semua barang2 share...duit tak ada..simple2 life. YES we think life is easier NOW when in reality its so much more complex and screwed up... smarter are we? Kononnya...But we cant challenge the wisdom of traditional societies. What we have now is superficial knowledge. The End. You may disagree."
I LIKE!!
 

1 comment:

  1. may allah bless us all. Is this thing make your heart hurt??? why? This is nothing to do with anybody but only myself...

    ReplyDelete