Saturday

Dari Pena Dr Muhaya (DEGIL)

"Masa manusia hidup mereka boleh degil dengan Allah. Tapi bila akan mati tidak boleh degil dgn Allah kerana ajal tidak dapat dilawan. Bila kita dalam kubur kita tidak boleh degil, bila bangkit semula kita tak boleh degil kena juga ke padang mahsyar, dan tak boleh degil semasa timbangan amalan dan laluan titian sirat. Sama kita renungkan bagaimana kita jalani hidup ini"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Masihkah aku berdegil ketika aku disuruh amal? Masihkan aku bedegil bila mana ada nasihat yang betul dan baik singgah ke mata dan telingaku. Adakah aku manusia degil??? Terfikir saya dengan kata-kata dr muhaya. Saat ini, di dunia , mungkin ada yang didegil degilkan tapi saat nyawa dicabut bolehkah berdegil. Adakah aku akan ingat kata-kata ini saat aku ingin berdegil??? Astagfirullah.

No comments:

Post a Comment