Wednesday

Muhammad Ammar: Merangkak dan Duduk


Imam Ahmad berkata," Dunia ini memang ajaib.
Ketika kita berada bersama anak-anak, tiba-tiba ia mampu memisahkan kita."
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Allah yang memberi nikmat dan setiap detik bersama-sama adalah berharga. 
Buatlah semua yang baik bersama selagi ada masa.

Muhammad dah boleh merangkak dan duduk dengan stabil. Alhamdulillah. Mula-mula agak risau juga sebab kebolehan Muhammad untuk memapah dan memanjat sebelum dirinya stabil, boleh memberi kecederaan. Alhamdulillah sekarang dah boleh main mainan sambil duduk. Panjat meja, sofa dan sofa mini bukan main lagi. Tak sedar diri belum seimbang dan kuat sepenuhnya.  Alhamdulillah Muhammad dan tau dah, jangan turun tilam dan sofa sebarangan. He learn his lesson :) Dah pandai hati2 turun tilam dan sofa. Minggu lepas, entah macam mana tersalah step Muhammad tak dapat turun dari tilam. Dia menangis, Apabila saya menjenguk, Muhammad menahan tangan dan kepalanya dilantai dan kakinya masih diatas tilam. Haih kuat pula dia tahan badan sendiri. Nasib baik jugaklah tak terjatuh terus. Walaupun takda katil, tilam di rumah boleh kira tinggi juga dengan saiz ketinggian 8 inci.Dan banyak kali jugala dua-dua anak jatuh berdentum.

Muhammad Ammar dah pandai panggil orang dengan bunyi "ehh ehh". Lagi tak kalih lagi kuatlah suara dia memanggil.

Seperti selalu dia adalah peminat setia abangnya Ahmad. Ahmad buat apapun mesti Muhammad gelak besar. Ummi dan ayah hanya ada lawak-lawak tertentu yang Muhammad suka.

Alhamdulillah Muhammad, Muhammad pun dah pandai baca dan buka buku macam abang Ahmad. Walaupun lepas boring dia akan hisap buku tapi takpala. Bertatih tatih dulu, pasni boleh geng dengan Abang Ahmad yang suka baca buku. Keep it up son!! Insyaallah esok adalah Hari baru, adventure yang baru dan boleh pandai sesuatu yang baru juga. Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment