Friday

Terima kasih Umi

Pagi semalam seperti biasa, selepas memasukkan baju2 dan CD kedalam beg, basuh botol susu dan sediakan bakul, siap masak oat utk abang sarapan, saya angkat anak-anak untuk diletakkan kedalam car seat. Mula-mula letak adik dulu, kemudian baru letak Umar. Saya pasang tali pinggang umar dan umar terus mengucapkan terima kasih. Sperti biasa saya cium pipinya dan dia bersalam dengan saya, dia ucapkan terima kasih pada kali ini.

Malam semalam Umar dah terlalu mengantuk dan ingin tidur dalam buai. Saya ayun buai guna tali yang diikat dibuai. Tapi Umar tak bagi, dia suruh pegang kain buai dihujung kakinya. Dia tersenyum sambil mengucapkan terima kasih..


Terharu juga. Terima kasih Ya Allah. Semoga tingkah laku baik ini berkekalan dan dapat menjadi contoh buat adik tersayang Muhammad Ammar :)

No comments:

Post a Comment