Friday

Lagu JAwa Lagu CiNA : Lagu Jiwa Lagu Cinta

Abang selalu mengusik "anak-anak kita ni bukan lagi lagu jiwa lagu cinta dah"..
"Nanti depa jadi LAGU JAWA LAGU CINA"
Kih Kih
Ahmad Umar
Muhammad Ammar

Saya tidak layak untuk membenci sesiapa. Malah tak pernah state Saya Benci dia, dia, atau dia. Saya juga punya kelemahan yang tersendiri. Saya sayang pada mereka yang baik pada saya. Hanya itu yang saya tahu..

Mengingat kembali Suami Jawa saya Cina, Tergelak pun ada..
Saya pernah usik suami.."abang kalau balik utara, jalan2 kat pekan jangan cakap jawa, nanti depa ingat ayang kahwin ngan indon" Abang hanya gelak..
Tapi itu usikan sahaja....sayang selalu..

Dan tak larat nak jawab dah bila orang tanya "Macam Cina??"

Lagu JAWA lagu CINA..:)

Kucing yang ditinggal Ibunya dirumah kami


Baru-baru ni ada seekor kucing ditinggal oleh ibunya dirumah kami...Berat juga nak menjaganya sebab dia masih kecil. Belum pandai menjilat lagi..Mesti kena pakai botol untuk beri susu..Waaaa, macam dapat baby baru..

Bila nampak kelibat kami je, berbunyi la kucing ni dengan kuat...Kami tak mahu bela kucing sebenarnya. Tapi mesti ada yang datang. nak buang tak sampai hati. Sebab takut berdosa. Serba salah..Saya bukan orang yang sesuai nak bela kucing. Rasanya seperti takkan sempat. Kalau seekor boleh lagi, kalau dah banyak ekor kena penjagaan yang rapi.. Nak buat camana kalau dah nama binatang, tapi takut jadi masam hati pulak sebab kucing dok pi rumah orang...Kesihatan dan Kebersihan lagi. Kalau tak betul2 ahli rumah juga boleh dapat sakit.

Ini LAGU apa?? Mmmm, Taktahu lah 'LAGU'(Slang Utara) Mana.....

Ada sapa2 nak amik bela???

2 comments:

  1. Zakiah, akak pun takmo bela kucing, tp bila ada kucing dtg rumah, akak terpaksa buang sebb fikirkan kesihatan zara yg senang kena jangkitan kuman..tp bila buang kucing tu, dia cam ada sense dan boleh balik umah kitaorg sampailah dia mati pasal keta suami akak terlanggar dia..huhu..sedih rasanya..

    ReplyDelete
  2. Tula, zakiah ingat nak buang jugak...tapi tak terbuang...agaknya bila anak kucing tu dah besar sikit zakiah buang la kot..

    kesian sangat tapi rasa cam tak mampu nak bela..

    yang sekor yang dah kat umah ni plak macam dah peknen...tula, lambat2 bawak pegi kasi...

    huhu..serba salah..:)

    ReplyDelete