Tuesday

Ammar Pun Dah pandai Upin Ipin

Sambil lekat siap conteng ngan marker sekali..Hasil Kerja Umar dan Ammar

Dulu kalau nak masak atau buat kerja ruma payah juga sebab Ammar masih kecil. Dia cuma tau nak ummi ada dekat dengan diri dia. Kalau tinggal mulalah dia melalak atau ikut kemana saja ummi pergi.

Sekarang pula, kalau pasang upin ipin, Ammar akan duduk depan tv diam2. Tak kisahlah kalau dan seribu kali ulang. Sama je macam Umar. Jadi mudah la sikit nak buat kerja. Cerita lain boh layan.

Ammar suka tengok Upin Ipin je. Kalau Nusery rhyme arab, bm, bi, korea dan japan pun Ammar tak berapa khusyuk macam dia tengok upin ipin.

Umar dah besar sikit dah paham banyak benda. seribu kali gamaknya ulang Nemo dan Horton. Alhamdulillah Umar nak juga tengok video2 pelajaran...nasib baik jugalah depa tak tengok TV, kalau idak parahla sangat...

Upin Ipin ni takde nilai2 buruk kan..Cerita ni ok je kan..? Anak-anak suka sangat. Upin Ipin patut teruskan usaha buat cerita yang baik2..ada nilai pelajaran untuk anak2..Saya sokong!!

Gelagat bila tengah tengok Upin Ipin
New Chair untuk Ammar. Duduk sambil tengok Upin Ipin


5 comments:

  1. comelnya diaorang duduk dalam chair tu zakiah..memang pun upin ipin so far yang baik-baik saja..

    ReplyDelete
  2. yang depa baring tu sama je cam zara dan zarif..hihi..:)

    ReplyDelete
  3. Seronok jadi anak2 - lepak je. :)

    ReplyDelete
  4. haah kan kakcik..takyah fikir berat2 masalah...dok rilek2 ja depa..:)

    ReplyDelete