Sunday

Sambung Mengecat Taski Al Huda : Umar and Paint Brush

Alhamdulillah semalam dan cat bahagian dinding yang dah disembur air untuk hilangkan cat mural yang lama. Insyaallah aktiviti akan bersambung minggu depan pulak.

Umar pun sibuk nak tolong cat jugak. Mula-mula malas nak bagi dia tolong..Ya la nanti abis kotor baju dan tangan. Tapi lepas fikir fikir saya bagi juga dia satu berus cat. Biarlah kotor tapi boleh kembangkan minda dia dengan banyak aktiviti.

Bila anak-anak duduk diam buat aktiviti sendiri seperti membaca, main sendiri, main ngan blocks bolehla saya tolong cat. Alhamdulillah, anak-anak tak meragam. Kadang-kadang ganti dengan abang jaga anak bila penat. Seronok juga buat aktiviti ni bersama keluarga.

Tapi Ahmad Umar bila cat terkena tangan dia, mulalah menangis suh basuh. Dia dah geli..kihkihkih..Last last mana nak larat ulang basuh, main lap kat baju je la..:)

Just nak kongsi gambar Umar dan Ammar masa aktiviti cat mengecat ni..Moga aktiviti ini adalah tarbiah untuk sikecil, umi dan ayah juga...

2 comments:

  1. Taski al huda ni katner? sama je lah ngan zarif zara..kita sibuk nak masak diaorang nak tolong..

    ReplyDelete
  2. Taski ni kat taman maju..tula..nanti kita pulak sibuk nak kena tolong depa pulak..tapi bagus depa tolong..boleh kembangkan minda anak-anak..cuma kena sabar banyak la kot..

    ReplyDelete