Wednesday

Ahmad Umar ada Banyak Angin Dalam Badan

Seringkali teletah anak-anak mencuit hati. Tambah-tambah bila anak-anak sudah memahami perbuatan dan percakapan kita. Dan yang paling menarik keletah mereka bila mereka sudah pandai bercakap dengan vocab yang banyak dan mengikut citarasa sendiri. Citarasa sendiri??Mmmm rujuk Magic Word Umar di sini.

Selalunya bila baring depan TV, Ahmad Umar dan Muhammad Ammar akan main "smack downkan Ummi dia". Perit jugak badan, tapi saya memang tak mampu nak marah. It is the best way for us to cuddle, touch each other setelah mereka seharian ditaska tanpa Ummi. Bila dah dok smack down ni, sakit la jugak. Ammar dengan gaya dia, dah pandai berdiri kemudian menjatuhkan badan dia ke atas badan ummi dan apabila mendudukan badannya dia menjatuhkan pula badannya hingga terbaring dia atas tilam dan mengulangi perbuatan tersebut sampailah dia boring. Umar pulak, dengan gayanya mendepakan tangan, berlari untuk memeluk ummi dan mencium2 pipi Ummi. Sakit jugakla..Boleh tahan!! Bila dah mengaduh sakit, Semalam Umar pun buat satu kelakuan. Saya pun tak faham tapi bila dia pegang kaki saya baru saya faham kelakuannya ialah MENGURUT. 

Saya pun cakap ngan Umar "Terima kasih Umar, Umar Urut Ummi ye..Ok ok, meh Ummi Urut Umar pulak" Mula-mula saya urutlah kat bahu dia, kemudian saya urut pulak kat kaki..Tiba-tiba Umar buat bunyi..Erk erk erk erk..Bila saya urut kaki yang sebelah lagi, lagi laju plak erk erk Umar. Rupanya dia meniru gaya "belahak" bila diurut..

Saya pandang suami..Pecah ketawa!!! Seriusly, dirumah saya dan suami tak pernah urut sampai terbelahak belahak..Saya cakap ngan suami, mesti dia tiru gaya Ibu-ibu dia ditaska..Huhu..Apapun erk erk erk Umar tu sangat kelakar..Alahai Anak-anakku. Terima Kasih...

No comments:

Post a Comment