Tuesday

Bulan rezeki

Barangsiapa yang bertakwa kepada Allah, nescaya Allah akan lepaskan ia dari masalah hidup Dan diberikannya rezeki dari sumber yang tidak diduga. Dan barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkan keperluannya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan ( yang dikehendaki ) Nya. Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu. 
At Talaaq 2 - 3

Setiap haripun Allah beri rezeki..rezeki makan, rezeki ilmu, rezeki kasih sayang, dan banyak lagi semuanya pun rezeki..Tapi bulan ni saya kira rezekinya lebih baik dan menggembirakan hati. 

Alhamdulillah dibawah ketentuan Allah yang Maha memberi dan Maha mentadbir, bulan ni dapatlah kerja sebagai pembantu penyelidik dibawah skim pelajar belajar untuk seorang pensyarah. Itu rezeki yang pertama. Walaupun gajinya sedang-sedang saja tapi mencukupi untuk menampung apa yang kurang. Uniknya cara kerja ini diperolehi. Apapun saya syukur kerana kerinduan itu mungkin Allah sampaikan padanya. Jasanya kali ini amat saya hargai dan pastinya balasan yang terbaik saja dari Allah. Uniknya dia menelefon saya selepas beberapa hari saya menyampaikan rasa rindu kepada Allah dengan linangan air mata. Jadi keduanya, rezeki "saya dan dia".

Ketiganya claim untuk power window JKU 2129 dah approved guna extended waranty. Alhamdulillah dapatlah buka balik tingkap disebelah pemandu. 21 Jan akan bawak JKU ke pusat servis di Jalan Zabedah. Abang suka buka tingkap semasa memandu. Jimat minyak pun ya. Dengan kelulusan claim tak perlulah keluarkan duit untuk baiki power window tu. Lega.

Alhamdulillah dengan segala nikmat Allah yang sentiasa tidak memberi susah kepada kami. Walaupun sedikit tetap cukup dan tidak pula susah hati. 

No comments:

Post a Comment