Tuesday

Fitnah macam Makan Nasi Je.

Huh, Hebat politik Malaysia. Hebat Wartawan Malaysia. Hebat Blogger Malaysia. Politik dari bab Liwat, Minta DNA sekarang Video seks pula. Sapa datuk T tu?? Tunjuk muka la? Rajin pulak ang dok pi siasat. Ingatkan pompuan cina tu yang amik video dan bagi. Aikk sapa yang rakam??? Wartawan, blogger sebar cerita macam Pak cik tu dah sahih salah. Belom terbukti salah lagi. Saya bukan peminat Pakcik tu tapi saya sangat berasa jijik. Nak jatuhkan orang lain macam cerita leh jadi. Hari tu makcik tu jadi calon kena tuduh dengan blogger dia berzina. Oiih Hangpa pi tengok ka? GILA!!!! Kita sebar cerita macam esok tak jumpa kiamat padahal pesalah-pesalah yang diambil gambar oleh wartawan tu baru kena dakwa bukan jatuh salah dan hukum lagi. 

Kena Faham maksud Fitnah dan Umpat
Fitnah ialah sebar cerita salah. 
Umpat pula sebar cerita betul yang memalukan orang. 

HUH macam makan nasi. Setiap masa penuh dengan fitnah dan umpat. Kenyangla hangpa makan daging kawan hangpa.Ustaz Kazim pesan, Wartawan kena jaga elok-elok. SEBAR CERITA YANG SAHIH BENAR SUDAH. Fitnah dan Umpat, sedih tengok keadaan politik. Baik Kerajaan atau pembangkang. Dulu pemimpin ni KHADAM saja. Tapi sekarang semua tunjuk KUASA. Ustaz Asri pesan dalam politik "Cerita barang kedai kita sudahla, dok cerita barang kedai orang buat apa".Awat yang galak nak sibuk bukak aib orang. Nak rakyat sokong cerita kebaikkan amal kita sudahla.

Astagfirullah. setiap kali melihat hal fitnah dan umpat, terutamanya politik dan kelakuan pemimpin, air mata ni hampir tertitis mengenangkan fitnah dan umpat senang saja dijalanan. Jijik dan menjijikkan. Apa nak jadi dengan kita..

No comments:

Post a Comment