Monday

Abang Kahwin Lagi!!!!!

 Dalam Mimpila!!!!

Semalam bangun dengan tahi mata penuh kat mata sebab menangis dalam mimpi. WOHHAA!!!!! Saya sendiri pun tak tahu kenapa saya menangis, tapi hati saya sedih sebab suami saya berkahwin lain. Ini bukan mimpi pertama tapi sudah banyak kali. Saya TAK PERCAYA pada mimpi tapi mimpi saya seringkali terpengaruh dengan hidup seharian. Contoh kalau saya susah hati, bersedih akan datang mimpi dalam bentuk ketakutan seperti hantu atau kepenatan dengan larian yang panjang. Kalau saya akan mendapat kejayaan akan datang mimpi lautan, gunung dan pantai yang cantik. teringat SPM nak keluar resul saya mimpi laut yang cantik tapi pantai ada sampah. Rupanya result SPM saya cuma 4A, 2B, 3C, 1D. Mungkin mimpi malam tadi sebab saya tidur dengan perasaan tidak puas hati kat abang. hihi. Tapi saya dah minta maaf dah kat suami. Saya sendiri pun dah tak ingat kenapa saya tak puas hati. Kenapa eh? Tapi setiap kali tertarik muka 14 kat suami, kalau suami bergurau tidak memaafkan, susah hati saya sebab komfom amal saya Allah tak terima sampailah suami saya redha. 

Mimpi saya tu, saya izin suami saya nikah lain tapi kat penghujung mimpi tetiba hati saya begitu sedih dan saya ingin meninggalkan suami. Saya tertiba merasakan begitu pedih. Suami saya dipaksa untuk berkahwin lain..

Pagi, bila buka mata dan suami juga bangun dan memandang saya, saya terus cakap pada suami "semalam ayang mimpi abang kawen lain". Suami hanya ketawa. Pastu melelapkan mata sekejap mengambil semangat untuk solat. Bila bangun saya masih teringat mimpi semalam. Saya tampar lengan suami, mula2 dia kebingungan tapi kemudian dia ketawa panjang sebab tahu saya masih terpengaruh dengan mimpi dia kahwin lain.

Kelucuan ini berpanjangan seharian. Hingga kan menjadi modal untuk berlawak antara satu sama lain. 
" Ohh abang tu, senyap-senyap je kawen lain eh DALAM MIMPI ayang"

Hakikatnya, saya sendiri tidak tahu bagaimana untuk menghadapi jika Allah datangkan jodoh yang lain padanya. Saya sendiri terkapai-kapai memikirkannya. Ia adalah situasi yang begitu kompleks. Walau hari ini suami cakap bukan mudah nak bina keluarga kedua tapi kuasa Allah siapa tahu. 
Ustaz Kazim kata banyak dosa yang dilakukan wanita adalah bantah hukum Allah. Jika suami mampu dari semua segi Isteri takleh bantah. Kalau bantah, ia bantah hukum Allah. Kecuali isteri boleh bukti ketidakmampuan suami saat itu baru isteri boleh bantah SUAMI KAHWIN LAGI. Tapi jangan bantah hukum. Masa depan hanya Allah yang menentukan. Saat itu jika Allah sampaikan saat-saat sebegini, hanya diharapkan Allah titipkan redha dan kehidupan yang baik. Amin.

2 comments:

  1. Memang betul zakiah..that's why akak kagum dengan salih yaakob..kalau dia mampu, isteri dia hidup aman damai tak salah la..yang penting nafkah dan kewajipan semua tak terabai..ni kadang yang kawin satu pun terabai dan bercerai berai..

    ReplyDelete
  2. Semalam Nih Istriku Mimpi Aku Kawin Lagi... Maklum Kah Apa Artinye...

    ReplyDelete