Tuesday

Armagedon 2012

Masih lagi belum habis membaca Armagedon 2012. Buku yang menarik untuk dibaca dan merefreshkan semula ingatan terhadap bacaan sewaktu kecil dan cerita emak yang diulang banyak kali olehnya suatu masa dulu. Sewaktu kecil mak selalu cerita bagaimana keadaan dajjal, bagaimana dia muncul, apa yang dia tipu malah rentetan keadaan yang akan berlaku apaila kiamat akan tiba. 

Armagedon 2012 mencerita kronologi tibanya dajjal dan kehadiran dukhan yang akan menyebabkan orang islam mengalami gejala selsema dan orang kafir akan ditimpa penyakit yang teruk menyebabkan mereka tuli, pekak malah asap dukhan itu boleh keluar dari dubur. Astagfirullah. Wisnu memperlihatkan bukti2 dan kronolgi bagaimana terjadinya asap dukhan tersebut. Dimana insyaallah ia akan berlaku pada pertengahan ramadhan tetapi tidak diketahui pada tahun bila. Sesuai dengan hikmah maksud ramadhan iaitu panas membakar dan asap dukhan membawa hawa yang sangat panas.

Beliau menyatakan kenapa orang beriman hanya mengalami gejala selsema sedangkan orang tidak beriman sangat teruk keadaan kesihatan mereka ketika itu. Ini kerana ketika berpuasa, keadaan daya tahan badan sangat tinggi. Saudara Wisnu menyatakan juga bukti serta kajian2 lain yang mengatakan Puasa dapat meningkatkan daya tahan badan. Oleh sebab itu orang beriman hanya terkena gejala seakan2 akan selsema. Pada ketika itu tiada satu pun teknologi yang dapat mengatasi asap dukhan. Antibiotik tidak lagi berkesan dan kerana manusia asik bergantung kepada antibiotik, ketika itu badan hampir 0% tidak dapat mempertahankan diri(bg yang tidak beriman)

Hikmah asap dukhan adalah untuk menghapuskan dajjal dan memperlihatkan dajjal yang sebenar kerana dajjal belum menampakkan ciri-ciri fizikalnya. Malah hikmah adanya dajjal adalah untuk menapis golongan beriman dan tidak beriman.

Buku ini juga, membincangkan dan meperlihatkan kronologi kemunculan dukhan, apa yang perlu dilakukan ketika sampainya asap dukhan itu dan persediaan yang patut dilakukan ketika asap itu telah sampai dibumi. 

Bila barat sibuk dengan penemuan kalendar kaum maya, wisnu menyangkalnya dan mengesahkan NASA tidak mengesahkan yang bumi akan dilanggar oleh planet nibiru pada tahun 2012. Namun saudara Wisnu menyatakan yang akan ada pelanggaran besar dimana menyebakan asap dukhan iaitu ia adalah pembalasan kepada umat akhir zaman yang kini sedang melakukan SEMUA DOSA yang pernah dilakukan oleh kaum yang terdahulu. 

Wisnu menyatakan juga bergembiralah kepada mereka yang menutup aurat kerana dengan keyakinan kita menutup aurat boleh menyelamatkan kita dari terkena bahana dukhan yang dasyat. 

-akan disambung ke bahagian akan datang- 

Sila lah baca Armagedon 2012. Adakah kita sudah bersedia?? Apakah Amal ku ini cukup dan meletakkan aku di kalangan orang yang beriman????

Adakah ia akan berlaku esok atau lusa atau masanya masih jauh..Aduhh, Dunia sudah tua.......

2 comments:

  1. memang menarik buku ni..insyaallah..
    tak silap saya dalam 30 macam tu...

    ReplyDelete