Monday

Sesekali dapat KFC

Semalan Umar tengok iklan KFC. Sambil tengok dia cakap..

"Sedapnya"
"Umi belikan saya"
"Belikan la"
"Boleh la Ummi"
"Tolongla saya"

Memang dah lama tak belikan KFC untuk anak-anak...last bulan lepas kot masa ida datang dan yang kedua last masa Hari Keluarga UTHM 2011 bila semua orang dapat KFC sorang sekotak...

Jadi semalam sebab termakan pujuk rayu Umar, Abang dan saya decide untuk belikan  1 dinner plate dan kongsi berempat. Masyaallah betapa anak-anak nak makan KFC, Ammar dah tak senang duduk dalam car seat. Menangis nak kluar. Umar plak asyik minta dan saya cakap tunggu makan kat rumah. 

Sementara tu, kami singgah kat kedai photostat sebab nak buat salinan sijil. Ammar dah kuat menangis dan Umar dah cool down sebab Umar dah faham. Sebab kesiankan Ammar yang dah menangis lama, saya bukakan belt car seat dan Ammar ke depan nak capai beg KFC...Saya ingatkan mulanya dia tak selesa duduk sebab tunggu lama dalam kereta. Rupanya nak makan Ayam. 
Balik rumah lain pulak ceritanya. Berebut nak turun dari kereta dan beriya Umar nak bawa Ayam tu.
Masuk rumah terus duduk dan nak baca doa..Ish ish..

bila masa makan  saya cakap ngan suami..

"Jakun anak kita ni makan KFC"

Saya cakap dengan Umar tak boleh beli selalu tau KFC ni..Tahun depan plak..Pasni macam selalu Ummi buat ayam goreng sendiri...hihi

Takpalah kalau anak-anak jakun tak makan KFC...Ummi bangga...


2 comments:

  1. La, kesiannyaa..sabar jelah kan..

    ReplyDelete
  2. Bagus gak..tak payah ajar makan sangat..tak elok jugak untuk budak2. baik kita buat sendiri lebih terjamin kebersihan dan Kehalalannya. Wardah n hani sampai sekarang tak kenai pun KFC n Mc D tu. Mmg tak niat nak kenalkan pun kat depa..hihi..

    ReplyDelete