Wednesday

Lorr Cuti ke??? Semalam Hari Wesak!!

Semalam bangun pagi dengan semangat untuk menyiapkan kerja-kerja research. Demi anak-anak dan suami saya perlu lebih bersungguh-sungguh. Seperti biasa bangun pagi, saya akan solat subuh terlebih dulu, kemudian buka pintu depan. Jika tidak saya, suami yang akan buka dulu. Onkan TV. Masak air. sediakan baju dan CD anak-anak. Tapi pagi ni, saya siapkan oat dan sup ayam ringkas untuk bekalan abang dan sarapan pagi. Siap buat air teh lagi untuk kami berdua. Sedangkan hari2 lain saya buat kat saya sorang je. hihi.  Masa saya buka pintu saya mengerling kereta jiran saya yang masih ada di rumah. Ish, hadif tak sihat ke? Saya bertanya-tanya dalam hati. Abang dah siap mandi dah. Saya bagitau abang, jiran tak sekolah hari ini. Agaknya tak sihat kot salah sorang dari mereka anak-beranak. Sekali abang buat-buat terkejut. 

Abang: Ntah-ntah hari ni cuti tak?
Saya: abang cek la kalender?
Abang: Haah la cuti hari ini?

Sup pun dah mengelegak. Oat dah masak. Teh dan terendam..Huhu memang best. Ammar dan Umar masih tidur dan abang ambil kesempatan melepaskan giannya untuk bermain badminton. Sempatlah berpeluh hingga Ammar menangis sebab panggil ummi dan ayah tak datang-datang. :).

Apa lagi, mana bukak reseach pun. Bila anak-anak di rumah memang takleh pegang laptop lansung. :) Tapi takpa. Cuti ke, kerja ke, setiap harinya ada kebaikkan untuk setiap perkara yang datang. :) Lepas siapkan anak-anak. terus sarapan pagi sambil tengok Witch Yoo Hee.

Uddin kalau adik nak jadi chef biar jadi executive chef dan terror macam Chae Mu-Ryong tu tau. Boleh jadi macam ayah kita. Tapi ayah bukan Exec chef. Ayah cuma pernah jadi DEMI dan DE PARTE CHEF saja. Sebab tu kelulusan dan kelayakkan penting supaya boleh jadi ke tahap yang lebih tinggi. Jadi Uddin kena belajar rajin-rajin!!


Dah cuti enjoy time sajalah dengan suami dan anak-anak. Tengahari balik jenguk mak mertua di parit kasih. Malam baru balik rumah. Hari ni, sambung balik la kerja2 research!!!!

2 comments:

  1. hehe sabar jelah..nasib tak terus pergi kerja..

    ReplyDelete
  2. saiful especially kena wat reminder dengn lebih detail..hihi...dia dari zaman sekolah memang selalu tak amik pot pasal cuti...saya dah dok umah je dah terlupa terus..hihi

    ReplyDelete