Thursday

Benda Makan pun Nak Tipooooo!!!!

Baru abis isu telur palsu keluar pulak isu beras dari plastik. Pastu semalam dari pagi berita siar pasal satu keluarga membuat perusahaan MEMPROSES SEMULA PRODUK EXPIRED untuk dijadikan bahan makan atau diguna semula. EWWWWW GROSS!

Semua nak untung, takda siapa nak rugi tapi biarlah jadi orang yang beruntung yang jujur dan jangan menipu. Kalau tiada agama, takkan takda rasa nilai kemanusiaan dalam diri. Ish takkan tak leh rasa jijik, kesian, risiko yang bakal dihadapi jika mengeluarkan sesuatu produk yang penuh bahan kimia malah telah habis tarikh luput. Hai, Apa nak jadi. Bila Wang menggelapkan mata. Wang boleh buat manusia jadi GILA!!

Sebab tu saya lebih suka masak sendiri dan semuanya buat dari rumah. Nak kata, biskut pun dah lama tak beli. Jururawat di KK parit raja pun acapkali berpesan. Kalau boleh, masak untuk anak dari bahan dalam rumah kita sendiri. Dari bahan-bahan yang Asli. Kebanyakkan makanan bayi banyak yang tak bagus dari bagus katanya.

Betul, lambakkan produk yang banyak permintaan, kadang-kadang buat saya takut dan berkira-kira untuk membeli. Nak beli supplement pun saya masih berfikir-fikir banyak kali. Haish, betul kata Wardina, Kita rasa kecanggihan teknologi dan kemajuannya ni boleh menyenangkan kita tapi sebenarnya tidak.

Manusia makin pelik, malah undang-undang dunia juga makin pelik. Banyak yang lebih untuk kepentingan dan agenda diri sendiri...:(

No comments:

Post a Comment