Wednesday

Sanggup ke kita dera anak?

Rentetan video pukul anak di FB..sedih yang amat..macam mana nak cari budak tu..macam mana nak cr an bantu wanita itu dan anak kecil yang takda dosa lansung tu...

kadang-kadang kita juga terlepas marah pada anak.. memang anak kecil ni perangainya kadangkala menguji kesabaran tapi selalunya kita bukan pukul anak kita sebab kita marah perangainya tapi sebab hal dan masalah kita..kita stress jadi laju je tangan ni. sedangkan kita sedar anak kecil apa saja yang dia tahu..itu memang tak adil..mudah mudahan allah beri kita sabar yang banyak

sedihlah tengok video tu..
tolonglah selamatkan budak tu..tolonglah..please.macam mana kita boleh buat utnuk cari budak dan wanita tu?..Ya allah kau balaslah dengan hukuman yang setimpal..:( berilah kebaikkan untuk anak yang suci dan tak berdosa ni..

Andai kata manusia itu tak mahu bersyukur dengan anugerah anak yang suci ini , Ya Allah kau ambillah dan tempatkanlah anak suci ini dalam syurgamu yang indah..janganlah jau biarkan dia membesar dengan hatinya yang remuk sebab ramai yang berdosa padanya....

5 comments:

  1. Berhubung dengan penyebaran video penderaan bayi melalui media sosial, PDRM telah menerima hampir 300 aduan dan komen daripada orang ramai yang rata-rata bersimpati dan prihatin dengan nasib bayi tersebut.

    Untuk makluman, kes tersebut telah dilaporkan di IPD Petaling Jaya pada 29 Mei 2011 dan tangkapan telah dibuat pada hari yang sama. Pelaku merupakan ibu kandung kepada bayi perempuan yang didera.

    Wanita tersebut kini sedang menjalani hukuman penjara selama 18 bulan bermula pada tarikh tangkapan di bawah Seksyen 31(1) Akta Kanak-Kanak 2001.

    ReplyDelete
  2. org nak beranak,dia pun nak beranak..tp tak reti jaga anak...

    ReplyDelete
  3. Salam,
    Salam Kenei. Pe kabor. Tima kasih singgah dan follow blog akak.
    Video apa ni? Hmm cam sadis jer bunyi dia. Kalau pasa child abuse, memang mengharukan. Cam ner sorang ibu buleh dera darah daging sendiri? She needs help!

    ReplyDelete
  4. yang mendera tu ada masalah mental. kalau tgk video blh tgk muka maknya tu. mcm takde perasaan je.

    ReplyDelete
  5. sakit mata kan tengok video tu...!?

    huh!

    ReplyDelete