Thursday

Aku Berkuasa! Kau Diam!

Aku ada pangkat
Kau diam!! Jangan kau bantah kataku
Aku ada pangkat
Kau tak layak tegur salah ku
Aku ada pangkat
Harta ini adalah kekuasaanku
Aku ada pangkat
Kau anjing kurap
Shut Up!!!!

Ditangan ku ada pistol
Diam ku kata!!!
Ditanganku ada baton
Kau salah aku pukul!!
Aku dan rakanku ramai
Kami tidak bacul untuk pukul seorang beramai ramai

Arghhh!! kau diam
kau memang salah memangil kami kalb
kau layak juga dipukul seperti kalb
Kami profeisional memukul kamu dengan emosi marah dalam menjalankan tugas kami!!!
Kau diam!!
Kalau tidak, kami pukul !!!

Di dunia ini ada yang ada kuasa ditangannya
Bisa teguh bila ramai dan bisa hidup walau sorang
Kuasa yang Allah anugerah itu bukanlah untuk kepentingan diri sendiri
Untuk merasa hebat dan angkuh
Ia amanah Allah
Agar kau mengendara alam ini dengan baik dan adil..

Lantas aku bertanya diri sendiri
Aku ini ada kuasa untuk diriku
Apakah aku bebas untuk berkuasa keatas diriku
Apakah aku bisa menjalankan amanah ketika marah
Apakah aku juga menggunakan kuasa untuk kepuasan diri yang Allah tidak redha???

No comments:

Post a Comment