Thursday

Im Addicted to NUR KASIH


tak sabar nak tunggu episod 11 esok.. Masa mula2 nak ikut dari episod petama. tapi ada saja hal yang membuatkan tak berpeluang nak tonton. sampai episod ke 7 saya masih gagal untuk menonton drama ni. Bila start tengok saya betul2 teruja. boleh dikatakan cerita ini betul penuh emosi dan menyentuh jiwa..

pengarahan yang baik saya kira. cuma dari segi batasan pergaulan terlampau terbuka. dari cerita konsep islamik jadi meluat tengok beberapa babab walaupun lakonan nya begitu natural..

namun nur kasih tetap memikat hati...munkin di lain cerita bagi cerita berkonsepkan islamik, emosi perlu di serlahkan, selindungkan adegan suami isteri, pegang bepegang atau membuka aurat dengan cara yang paling halus dan simbolik. tak perlu disuratkan dengan begitu nyata....

Suami saya TAK MAMPU nak tengok cerita NUR. :) dia kalah dengan emosi. selalu ajak dia tengok sama. tapi dia menolak sebab nanti terpengaruh dan dia plak marah pada kejahatan adam...atau sedih dengan kesedihan nur. Suami kalau nak tengok cerita dia lebih suka cerita kelakar atau aksi. cerita yang penuh emosi dia akan tolak ke tepi.

No comments:

Post a Comment