Friday

AHLAN WAHAI RAMADHAN YANG MULIA

RAMADHAN dah sangat hampir.kurang dari 24 jam lagi ramdhan akan tiba..mudah-mudahan saya sempat menghabiskan ramadhan kali ini.....

dan keghairahan untuk meningkatkan amalan membersihkan hati supaya dapat menjadi lebih baik hati saya diasak dengan kesedihan dan kerinduan yang amat terhadap bonda di kampung..

sedihnya memikirkan puasa dan raya tanpanya disisi pada tahun ini..hibanya mendengar adik2 berkata tak seronok kak un tak dapat balik raya...

terkedu bila adik inah pesan supaya jangan balik tanpa suami..walaupun diizinkan

tak seronoknya memikirkan raya ditempat dan keluarga yang asing ini....

mengapa payah benar hatiku ini....adakah aku terlalu mengangungkan ibu sehingga aku rasa orang lain tak layak dilayan setaraf ibuku walaupun sedikit..aduh PARAH....

saya tak pernah mencium tangan org yang lebih tua..atau memeluk nya dengan penuh kasih, atau berbuat baik seikhlasnya..kerana saya fikir orang lain tak layak di layan setanding emak kerana di hati ini dia berada di kedudukan yang paling atas dan paling mulia..dan bila saya berbuat sesuatu kepada orng lain hati ini rasa saya mengkhianati mak..saya akan menjadi rindu yang amat..saya sedih kerana di saat ni saya berbuat baik terhadap orng lain..sedangkan mak saya terpaksa tinggalkan di kampung(berpisah)..ADAKAH INI PARAH....!!! kerana saya tidak berupaya untuk mengaggungkan MIL ditambah dengan asakan masalah yang bertimpa2....

hmmm...mak. kakak minta maaf sangat2..tahun ni tahun pertama kakak tak dapat puasa dan raya dengan mak..sedihnya...kakak tau mak rindu...lately mak yang telefon kakak....kalau tak mak takkan telefon sebab dah cukup kakak yang telepon tiap2 hari....
insyaallah kakak usahakan balik juga..mungkin raya ke 2 atau 3...mak tunggu ya...

sayang mak...

selamat berpuasa semua
saya minta maaf atas setiap keterlanjuran kata dan perbuatan yang melampau dan melukai hati sesiapa saja...

mudah-mudahan sinar yang baik akan tiba.....

No comments:

Post a Comment