Monday

Norlina ALawi

Saya pernah menulis tentang Kak Nor Alina Alawi ni pada 2011 dengan tajuk Dia sanggup bela 50 anak.

Beberapa minggu lepas pada 6 Jun Kak Nor Alina Alawi datang ke UTHM..Saya nekad untuk pergi tapi langkah saya mati sebab saya tahu saya akan menangis teresak-esak hanya dengan mendengar namanya sahaja..Sungguh...

Jadi saya tunggu, untuk melihatnya di UCiTV UTHM..Bila saja mendengar pengacara menyebut nama Ketibaan Kak Nor Alina Alawi masuk ke dewan, saya di depan laptop ni terus sebak dan air mata saya jatuh..Tambah plak soundtrack sedih la plak kan..

Kalau saya bercakap dengan suami dan menyebut nama kak nor alawi ni memang saya akan menangis sambil bercerita..

Kenapa saya begitu sebak...Menjadi ibu dan bercakap tentang anak cukuplah kita berasa sebak dan terjatuh air mata...inikan pula kisah kak nor alina alawi ini yang menjaga anak-anak seramai 50 orang tanpa ORANG GAJI..

paling sebak ketika anak-anaknya dipanggil illahi..

Meruntun benar hati ni..Carilah pasal kak nor alina alawi ni..doakan kesenangan dan kebahagian untuknya.. Bantulah jika mampu...


4 comments:

  1. Masa Norlina ini berurusan dengan suami kakcik dulu, adalah beberapa kali kakcik ke rumahnya 'bersembang2' dan melihat keadaan anak2nya. Dia memang wanita yang cekal. Suaminya turut menjadi tulang belakangnya.

    ReplyDelete
  2. seronoknya kakcik dapat jumpa dia..hari tu dah ada peluang tapi kalau ke dewan tentu asik menangis saja..jadi tak pergi pun..rasa rugi tapi malu sebab nanti menangis2..akak tau masa saya dengar pasal kak nor alina ni 3 4 hari saya menangis dan emosi..huhu..ntah ape ape..hihi..

    betul..dia memang cekal..sebab tu saya menangis bila dengar atau baca kisahnya..

    ReplyDelete
  3. saya kagum dengan dia...dia wanita hebat yang penuh dengan kasih sayang. Semoga Allah merahmati semua usaha beliau.

    ReplyDelete
  4. dia memang seorang wanita hebat....

    rasa diri kerdil sangat berbanding dia...

    ReplyDelete